mandag 13. februar 2012

39+4 uker

Dette blogge prosjektet ble ikke helt som jeg hadde tenkt jeg... Men jeg gir ikke opp! Det er så koselig å se tilbake å det.

Alt i graviditeten min har gått kjempe bra - nå har jeg termin til lørdag den 18.
Helt korrekt så er menstermin den 18.februar og UL-termin den 19.februar.




På vei:  39 uker og 4 dager (39+4) 
 ♥Igjen til termin:  5 dager..
♥Kjønn:  En gutt
♥Utålmodig:  Ja, nå kjenner jeg at det skal bli godt å få møte magetrollet vårt. Nå blir jeg igrunn like skuffet hver morgen når jeg våkner og ingenting har skjedd... (I og med at de fleste fødsler starter om natta...)
♥Navn:  Hemmelig frem til han er født - vi har to alternativer - vi vil se han i levende live før han får sitt endelige navn.
♥Innkjøp: Vi har alt vi trenger:)

♥Vektøkning: Nå har det jommen i meg blitt en del ja.. på kontroll dagen før jeg var 38 uker på vei, hadde jeg gått opp 15 kg... (noe av det skyldes at jeg nå begynner å få en del vann i kroppen)..
♥Melk  i brystene:  Ja, eller har hatt råmelk i ganske mange uker nå. 
♥Strekkmerker: Nei, heldigvis.
♥Hevelser og vann i kroppen:  Ja, nå har jeg ikke lenger på gifteringen pga av alt vannet. Er ikke helt ekstremt, men nok til at jeg er hoven og litt blubben i fingre og ben. Men men.. det hører vel med..
♥Hodet ned:  Ja.
♥Aktivitet:  Ja, faktisk masse. De sier jo at det blir mindre liv mot slutten, det har ikke jeg kjent noe til. Han sparker meg i ribbeina støtt og stadig. Men om natta- ja da lar han mammaen sin sove.
♥Tungt:  Ja, nå er det tungt, men er litt forberedt (i den grad det går ann å forberede seg på det...) å gå over, så skal klare 2-3 uker til i verste fall.
♥Kynnere: Ja, ekstremt masse! Og det er slitsomt når det holder på. Er absolutt mest om ettermiddagen og kvelden. Da sitter jeg og biter tennene litt sammen. Det er ikke direkte vondt, men det er veldig deilig når det slipper opp igjen.
♥Hodet festet: Dagen før uke 38 var det nesten festet - han ligger langt nede, tipper han har festet seg nå.
♥Barnerom:  Han skal sove på samme rom som oss.
♥Sulten: Ja, nå merker jeg at jeg trenger mat ganske ofte, eller blir jeg svimmel og blir sånn slørete i blikket. Må holde blodsukkeret oppe.
♥Matkick: nei...
♥Humør: Opp og ned - har fått et mellomnavn av mannen; Hormonella ;)
♥Sykehusbaggen:  Ja, den står klar. Har pakket en til magetrollet og en til meg. Må putte oppi toalettsaker og snacks når i står på farten.
♥Høygravid: Ja.
♥Fødselsforventninger:   Prøver å ikke grue meg, da jeg vet at dette mest sannsynlig går veldig bra. Jeg klarer det nok jeg, som de fleste andre. Tror ikke jeg klarer å forestille meg smertene, så derfor tenker jeg at jeg tar det som det kommer! Gleder meg til å få han på brystet - det vil nok være verdt alt strevet.

Ingen kommentarer: